پازل سه بعدی چوبی ارگ علیشاه – تبریز

Alisha Citadel - Tabriz 3D Wooden Puzzle

0 (0) 0 دیدگاه
برند:
ویژگی‌های مهم
  • 8 سال به بالا
  • برند کتیبه
  • برش خورده
  • عدم نیاز به چسب
  • پازل 38 تکه

مختصر مفید

پازلهای چوبی سه بعدی این مجموعه در حقیقت متشکل از چندین شیت دوبعدی از صفحات چوب با ضخامت سه میلیمتر هستند. روی این صفحات چوبی با دستگاه لیزر اشکال پازل برش داده شده است  . شما با جدا کردن قطعات از شیت ها و سرهم کردم آنها طبق نقشه راهنما به شکل نهایی سه بعدی دست پیدا خواهید کرد.

+8 سال 38 تکه 2 شیتA4
  • فروشنده:  فانی لند

  • گارانتی اصالت و سلامت کالا

  • آماده ارسال از انبار فاطمی تهران

تومان



چینش محتویات بسته بندی بازی فکری گروه مقاومت اولون THE RESISTANCE: AVALON
محتویات بازی گروه مقاومت اولون THE RESISTANCE: AVALON
بسته بندی بازی فکری گروه مقاومت اولون THE RESISTANCE: AVALON
محتویات بازی گروه مقاومت اولون THE RESISTANCE: AVALON
تصویر روی بسته بندی بازی فکری باستان شناسی archaeology

توضیحات محصول

Alisha Citadel - Tabriz 3D Wooden Puzzle

پازل سه بعدی چوبی ارگ علیشاه – تبریز

پازل سه بعدی چوبی 38 تکه کتیبه مدل ارگ علیشاه – تبریز محصولی سرگرم کننده و آموزشی برای کودکان بالای 8 سال است. کاربر باید قطعات پازل را از درون صفحات چوبی جدا کرده و بر اساس نقشه‌ی راهنما به یکدیگر متصل کند تا ارگ علیشاه – تبریز را بسازد. این پازل باعث رشد مهارت و خلاقیت های کاربر می شود . همچنین او را صاحب یک اسباب بازی زیبا می کند . که ساخته دست خودش است.
همچنین تمام قطعات چوبی هستند. در این محصول خطرات ناشی از تماس طولانی مدت دست با مواد شیمیایی وجود ندارد . اگرچه مخاطب اصلی این محصول گروه سنی کودک و نوجوان هستند اما استفاده از این محصول برای بزرگسالان نیز باعث افزایش ذوق و نشاط می شود. و کاربر در پایان یک ماکت و دکوری زیبای چوبی از ارگ علیشاه – تبریز خواهد داشت.
  • 38 تکه کتیبه مدل ارگ علیشاه – تبریز
  • محصول کتیبه

معرفی ارگ علیشاه – تبریز

ارگ تبریز (ارگ علی‌شاه) به بازمانده‌های ایوان جنوبی ارگ علیشاه در شهر تبریز گفته‌می‌شود. بنای نخستین ارگ به سده هشتم هجری بازمی‌گردد که بنای بزرگ ناتمامی با هدف اولیه ساخت مسجد ساخته شد.

در سال‌های بعد با استفاده از دیواره‌های به جا مانده از بنای نخستین مسجد، قلعه‌ای نظامی به جای آن ساخته شد که سالها به عنوان باروی نظامی و بخش جنوبی دیوار شهر مورد استفاده قرار گرفته‌است. استفاده از این بنا به عنوان قلعه نظامی بویژه در دوران قاجار تا پایان دولت خود مختار مشهود بوده است.

در زمان حکمرانی سلسله قاجار با افزودن پیوست‌های گوناگون از جمله کارخانه ریخته گری توپ، عمارت کلاه فرنگی و ساختمان سربازخانه بنای نظامی تکمیل شد. بخش‌های اضافه شده به دیوارهای نخستین در دوران پهلوی تخریب شد و بخش‌هایی نیز در دوران پس از انقلاب تخریب گردید .
امروزه تنها دیواره جنوبی ارگ پا بر جا مانده‌است که در ساعاتی از روز برای بازدید عموم آزاد است. محوطه اطراف ارگ در دهه‌های پس از انقلاب مسجد بزرگی دستخوش تغییرات زیادی شد که برای احداث مصلی در نظر گرفته شد.
بنای نخستین ارگ در میان سال‌های ۷۱۸ تا ۷۳۹ هجری قمری با هدف ساخت آرامگاه بزرگی در صحن مسجد علیشاه تبریز در هنگام وزارت علیشاه انجام شد. با فروریختن سقف بنا به هنگام ساخت و با مرگ علیشاه ادامه ساخت بنا در آن زمان متوقف شد.

جنگ‌های ایران و روسیه

با آغاز جنگ‌های ایران و روسیه در سال‌های ۱۸۰۴–۱۸۲۴ و جنگ ایران و انگلیس در ۱۸۵۷ این بنا و محوطه پیرامون آن به سرعت به ارگی نظامی تغییر کاربری داده‌شد. به فرمان عباس میرزا ولیعهد قاجار سربازخانه، ستاد فرماندهی جنگ ارتش ایران، و کارخانه ریخته‌گری و توپ ریزی در محوطه ارگ تبریز ساخته شد.

همچنین در دوره قاجار عمارت کلاه فرنگی نیز در همین محوطه ساخته شد. محوطه ارگ تبریز در دوران مختلف قاجار به عنوان بخشی از برج و باروی شهر و همچنین محل انبار مهمات نظامی استفاده شده است.

در دوران پس از مشروطه با هجوم روس‌ها مردم تبریز به دفاع در برابر تهاجم پرداختند. در این زمان ارگ نقطه تمرکز مدافعان تبریزی بود. آن‌ها توپی را نیز به بالای ارگ انتقال داده بودند تا در دفاع از مواضع خود از آن استفاده نمایند. با سقوط تبریز و به هنگام اشغال تبریز بدست نیروهای روس در سال ۱۲۹۰ روس‌ها دیوار ارگ را به توپ بستند.

پس از اشغال نیز به علت بی‌مبالاتی روس‌ها در جابجایی گلوله‌های توپ آتش بخشی از برج و باروی ارگ را فرا گرفت.

دوران مشروطه

در دوران مشروطه و پس از آن در محوطهٔ ارگ، بناهای دیگری شامل مدرسهٔ نجات، یکی از نخستین مدارس سبک مدرن ایران، و سالن تئاتر شیر و خورشید ساخته شده بود. در دوران پهلوی با تخریب پیوست‌ها زمان قاجار پارک باغ ملت در محوطه جنوبی ارگ ساخته شد.

بنای ارگ تبریز و محوطهٔ باستانی آن در ۱۵ دی ۱۳۱۰ خورشیدی به شمارهٔ ۱۷۰ در فهرست آثار ملی ایران به‌ثبت رسیده‌است و نقشهٔ حریم استحفاظی قانونی و ظوابط حفاظتی آن در نشست ۲۹ خرداد ۱۳۵۷ شورای حفاظت آثار تاریخی ادارهٔ کل حفاظت آثار تاریخی مشخص و مورد تأیید اعضا قرار گرفته‌است.

پازل سه بعدی چوبی ارگ علیشاه – تبریز

  • فروشنده: فانی لند

  • گارانتی اصالت و سلامت کالا

  • آماده ارسال از انبار فاطمی تهران

تومان



مشخصات فنی

Alisha Citadel - Tabriz 3D Wooden Puzzle
سایر ویژگی‌ها
وزن
370 گرم
اندازه پازل
240*140*170 میلی متر
تعداد-بازیکن
1 نفره
رده سنی
بزرگسال

کودک

نوجوان
اقلام همراه
1 عدد برگه راهنما

دو صفحه چوبی حاوی قطعات پازل
مخاطرات
خطر بلعیدن
ابعاد بسته بندی
300*240*10 میلیمتر
تعداد قطعات
38 قطعه
اجزای متحرک
ندارد
نوع بسته بندی
سلفون

مقوایی

دیدگاه کاربران

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پازل سه بعدی چوبی ارگ علیشاه – تبریز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *